חן אזולאי - שירותי חשמל

כיצד לבחור בודק חשמל מקצועי: 7 טיפים והמלצות

7 טיפים והמלצות לבחירת בודק חשמל מוסמך 

כאשר אנו מתמודדים עם דרישה מחברות הביטוח או מרשות כזו או אחרת בדבר “אישור בודק חשמל למערכת החשמל“, חשוב למצוא בודק חשמל בעל הסמכה מתאימה, שיכול להעניק לנו את השירות המקצועי והאמין ביותר. מעבר למתן “האישור”, יש לוודא שמתבצעת בדיקה מקצועית שתבטיח את בטיחות המשתמשים, ושהמזמין יקבל תמורה מלאה בעד כספו. החשמל הוא תחום רגיש ומסוכן, ולכן יש לבחור בבודק חשמל מוסמך שיבצע את העבודה בצורה מקצועית ובטוחה. במאמר זה נציע 7 טיפים והמלצות שיסייעו לכם לבחור את החשמלאי בודק הנכון לכם.

 

1. ודאו שמדובר בבודק חשמל מוסמך

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני שכירת בודק חשמל הוא האם הוא בעל רישיון לביצוע בדיקות חשמל. חשמלאי בודק מוסמך חייב לעבור הכשרה מתאימה ולהחזיק ברישיון שמאשר את הידע והניסיון שלו בתחום, זאת בנוסף לרישיון החשמלאי שלו. כלומר, יש רישיון עבור ביצוע עבודות, ויש רישיון עבור ביצוע בדיקות. רישיון “חשמלאי מוסמך” אינה מתירה ביצוע בדיקות!
בקצרה, בודק חשמל הינו אדם המחזיק רישיון לביצוע “בדיקות חשמל” הניתן על ידי משרד העבודה למי שעמד בתנאי הקבלה.
ישנן 3 דרגות למחזיקי רישיון “בודק חשמל“:
בודק חשמל סוג 3 – בעל רישיון “חשמלאי מהנדס” הרשאי לבדוק את כל סוגי מתקני החשמל, ללא תלות בגודל החיבור שלהם.
בודק חשמל סוג 2 – בעל רישיון “חשמלאי הנדסאי” הרשאי לבדוק מתקני חשמל בגודל חיבור של עד 3X80 אמפר.
בודק חשמל סוג 1 – בעל רישיון “חשמלאי טכנאי” הרשאי לבדוק מתקני חשמל בגודל חיבור של עד 3X80 אמפר.
“בודק חשמל” יכול להיקרא גם “חשמלאי בודק”.
מומלץ וחשוב לבדוק אם לבודק שהזמנתם או שהגיע פיזית לבדיקה יש רישיון מתאים, וניתן לעשות זאת ע”י הזנת מספר הרישיון/שם מלא/ת”ז בקישור לשאילתא באתר משרד העבודה. זאת על מנת לוודא שהבודק חשמל שאתם שוקלים לשכור את שירותיו הוא אכן מוסמך ומורשה לטפל בבעיה/בקשה שלכם.

 

2. ניסיון והמלצות של החשמלאי בודק

כאשר אתם בוחרים כל איש מקצוע וכמובן כשמדובר בבודק חשמל, חשוב לבדוק את הניסיון שלו בתחום. האם הוא עובד שנים רבות בתחום? האם הוא מתמחה בסוגי עבודות החשמל בהן אתם מעוניינים? בנוסף, בקשו המלצות מלקוחות קודמים או חפשו באתר שלו, בדף הפייסבוק או בגוגל המלצות. חוות דעת חיוביות יכולות להעיד על מקצועיותו של החשמלאי בודק. אם יש לכם אפשרות, דברו עם לקוחות קודמים שהשתמשו בשירותיו כדי להבין את רמת השירות ובעיקר המקצועיות שהוא מציע. בנוסף, ניתן לשאול את החשמלאי עליו אתם סומכים מה דעתו על הבודק שאתם מזמינים.

 

3. סוגי השירותים הנדרשים מבודק החשמל

בודק חשמל מוסמך יכול להציע מגוון רחב של שירותים, החל מתכנון חשמל ובדיקות תקינות ועד לתיקון תקלות חשמל שונות. לפני שאתם בוחרים, הגדירו את הצרכים שלכם. האם יש לכם בעיית חשמל מסוימת שדורשת פתרון? האם אתם צריכים שירותי תכנון חשמל? או שאתם רק רוצים לבדוק את תקינות המערכת החשמלית הקיימת? ודאו שהבודק חשמל שאתם שוכרים מתמחה בסוג השירותים שאתם זקוקים להם.

 

4. השוואת מחירים

כמו בכל תחום, גם בתחום החשמל ישנם טווחי מחירים שעשויים להיות עם פער משמעותי. חשוב להבין מה אתם מקבלים בעד השירות אותו שכרתם. יש לשים לב שהמחיר יכול להשתנות בהתאם לדרגת הרישיון של בודק החשמל אליו פניתם (בודק סוג, סוג 2 או סוג 3), כלומר חשמלאי טכנאי, הנדסאי או מהנדס, בהתאם לניסיונו ובהתאם לשירות שאתם עומדים לקבל. (למשל, בודק א’ יבדוק לוח חשמל בלבד בעוד שבודק ב’ יבדוק גם את כל השקעים במתקן)
אחרי שזיהיתם מספר בודקי חשמל מוסמכים, השוו את המחירים בין ההצעות שתקבלו, בדגש על התמורה שאתם מקבלים שאכן הפריטים אותם תקבלו זהים. כמובן שהדבר חשוב אך אל תשכחו שמהמחיר לא תמיד ניתן לקבוע את איכות השירות. לפעמים עדיף לשלם קצת יותר עבור שירות מקצועי מאשר לחסוך ולהתמודד עם בעיות נוספות בהמשך.

 

5. זמינות

בעיות חשמל יכולות להתרחש בכל רגע, ולכן חשוב לבחור בבודק חשמל שיהיה בזמינות גבוהה עבורכם, תוך מתן פתרונות מידיים במינימום עלויות. בדקו האם החשמלאי בודק מציע שירותי חירום או או פתרון תקלות חשמל בשעות לא שגרתיות. זמינות זו יכולה להיות קריטית במקרה חירום.

 

6. טכנולוגיה וציוד חשמל

בודק חשמל מקצועי משתמש בציוד טכנולוגי מתקדם כדי לבצע את הבדיקות הנדרשות. כאשר אתם פוגשים את הבודק חשמל, שאלו אותו על הציוד חשמל שהוא משתמש בו ובדקו אם הוא מעודכן בטכנולוגיות חדשות בתחום. זה יכול להצביע על מקצועיותו ורצינותו בעבודתו.
בודק חשמל מכובד ישתמש בציוד מתוצרת מכובדת, עם תקנים מתאימים גם עבור הציוד וגם עבור הבדיקה הספציפית, וידאג לכיילו פעם בשנה.

 

7. אחריות

לאחר ביצוע העבודה, חשוב לוודא שמספק השירות ייתן אחריות על עבודתו, ואף יהיה זמין עבורכם לאחר עזיבת המתקן. בנוסף, בודק חשמל אשר מחזיק בביטוח אחריות מקצועית לא יהסס לתת אחריות על עבודתו – ודאו שלבודק שהזמנתם יש ביטוח ומה היקפו.
זהו סימן נוסף למקצועיות ולרצינות של החשמלאי בודק.

 

לסיכום,

כאשר אתם בוחרים בודק חשמל, הקפידו לבדוק את ההמלצות, הניסיון, הרישיון, הזמינות והמחירים. השקעה בלבחור חשמלאי בודק מוסמך יכולה לחסוך לכם זמן וכסף בעתיד, ולהבטיח שמערכת החשמל במתקנכם יהיה תקינה ובטוחה לשימוש כלל המשתמשים.

אצלנו ב”חן אזולאי – בודק חשמל” תמצאו את כל שירותי החשמל במקום אחד!
אנו מתמחים בביצוע כל סוגי בדיקות חשמל, עבודות חשמל, תכנון חשמל, איתורי תקלות מורכבות, ייעוץ חשמל וכן קיום הרצאות בנושאי חשמל.

עובדי החברה בעלי רשיון חשמלאי בודק סוג 3 – המתיר ביצוע כל סוגי בדיקות ועבודות החשמל.

בין אם אתם זקוקים לתוכנית חשמל מקיפה למערכת החשמל, בדיקת מתקן, בדיקת הארקה, בדיקת גנרטור, בדיקה תרמוגרפית ללוחות חשמל או בדיקת עמדת טעינה לרכב חשמלי – הגעתם למקום הנכון!

בנוסף, רק אצלנו תוכלו להינות מחנות מקוונת של ציוד לחשמלאים, בה תמצאו מגוון רחב של ציוד חשמל (מכשירי מדידה וכלי עבודה) איכותי ובטיחותי למכירה במחירים הוגנים, אשר נבחרו בקפידה ע”י מהנדס החברה.

זמינים לכל שאלה!